lördag 22 september 2007

NIBE - Kallved i brasan



Bilden är från Nibes produktkatolog som finns på nätet. Den vackra kaminen heter Contura 550 och är Svanen märkt.

Nibe vinstvarnade häromdagen. Dels blir årets vinst lägre än tidigare annonserat och dels minskar försäljningsökningen. Marknaden svarade med att sänka kursen med 25%.

Life of a Stockman har en bra analys om Nibe som rekommenderas att läsas.

Jag tror fortsatt på Nibe och kommer att behålla mina aktier. Nibe innehavet står idag för cirka 5% av hela mitt innehav. Uttrycket ”Lägg inte alla ägg i samma korg” är bra regel att följa och det inser man vid ett ras av en enskild aktie som i detta fall.

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Beklagligt nog köpte jag NIBE strax före vinstvarningen. Men som du tror jag på aktien så den stannar kvar i min lilla portfölj.

Anders sa...

Hej Per,
Nibe som företag kommer nog att fortsätta växa och förr eller senare stiger nog aktien. Sjunker den för lågt får vi köpa lite till:)