tisdag 2 oktober 2007

Eurocon - På väg till börsen



På min blogg har jag en länk till Nyemissioner.se. Där ser man lite vad som är i "pipen" vad gäller nyemissioner samt kommande börsnoteringar av nya företag. Det är alltid kul med lite nya företag på börsen. Det flesta nya bolagen är små och okända men vissa är bekanta.

Ett bolag som planeras att börsnoteras är Eurocon Consulting AB med säte i Örnsköldsvik. Eurocon är ett konsultföretag som arbetar med styrsystem för kunder inom processindustrin. Eurocon är ett nischföretag och konkurrerar med jättar som ABB och finska Pöyry. En av mina bröder jobbar och är delägare i företaget. Ett företag att hålla under uppsikt. Planerad introduktion kring årsskiftet.

Mer info om företaget finns på deras hemsida: http://www.eurocon.se/

3 kommentarer:

Köksbordskapitalisten sa...

Har företaget gjort ett lämpligt namnval?

Ordet "con" har knappast de mest positiva betydelserna. Får mig att tänka på tidigare svenska försök att verka internationella. "Freestyle", anyone? Hur många ler inte när ABBA sjunger om "Vattentoalett"? Och nu har vi alltså ett gäng som ser sig som riktiga "Euro Cons"...

Google är användbart för att leta fram betydelser av ord på nätet. Skriv in define:con i sökrutan.

Anders sa...

Hejsan,
Jag vill minnas att namnet inte har nagot att gora med EU eller EURO valutan (detta var innan Sverige gick med i EU). Con star nog for Consulting. Namnet ar gammalt och inarbetat pa marknaden sa man vill nog inte byta.

Köksbordskapitalisten sa...

Det har jag förståelse för. Ett inarbetat namn är en tillgång i sig.